O wspieraniu odchudzania bakteriami
Spośród wielu czynników, które mogą sprzyjać otyłości wymienia się także nieprawidłowy skład bakterii w naszych jelitach. To te bakterie oraz produkty ich przemiany materii (toksyny) sprawiają, że mamy apetyt na takie lub inne potrawy. I chociaż często po ich spożyciu nie czujemy się najlepiej, to jednak trudno sobie ich odmówić. Skład flory bakteryjnej w jelitach decyduje również o przyswajaniu przez nasz organizm nie tylko składników odżywczych, ale również witamin i minerałów. U ludzi z nadwagą i otyłych często stwierdza się niedobory witaminy D.
U ludzi otyłych stwierdza się nadmierny rozrost w jelitach szczepów bakteryjnych, które właśnie sprzyjają otyłości. Problem dysbakteriozy jest jednym z najczęściej występujących powodów zaburzeń funkcjonowania organizmów ludzi i zwierząt. Dysbakterioza jest określana mianem matki chorób. Niewątpliwie wpływa ona na osłabienie układu odporności co sprzyja rozwojowi chorób oraz przechodzeniu ostrych schorzeń w przewlekłe. U osób z nadwagą i otyłych badania laboratoryjne potwierdzają obecność toczących się procesów zapalnych.
Specjalnie dobrane zestawy bakterii spożyte np. w postaci jogurtów czy kefirów, mogą zapobiegać nadmiernemu łaknieniu, a u osób z nadwagą i otyłością nie tylko wzbogacają dietę, ale i ułatwiają procedury odchudzania się. Bakterie te wypierać będą z przewodu pokarmowego bakterie, które są podejrzewane, że u wielu osób prowadzą do nadwagi i otyłości.
Samodzielne wyhodowanie takich jogurtów i włączenie ich do codziennej diety sprawia, że już w niedługim czasie obserwujemy zmianę apetytu na różne potrawy, lepsze ich trawienie a co najważniejsze nasteruję redukcja nadmiaru tkanki tłuszczowej. Jeśli jeden posiłek w ciągu dnia zostanie zastąpiony daniem z jogurtu z dodatkiem np. warzyw, odpowiednich przypraw (imbir, cynamon) to proces chudnięcia będzie skuteczny i w ciągu miesiąca ubytek masy ciała może wynosić 2 do 3 kg. Co ciekawe wypicie tak skomponowanej mieszanki 20 minut przed jedzeniem hamować będzie nadmierny apetyt. A wypicie tej mieszanki jogurtu i przypraw po jedzeniu skutecznie hamuje konieczność zjedzenia czegoś słodkiego po posiłku głównym.
Jogurt wyhodowany samodzielnie w warunkach domowych zawiera przecież ogromne bogactwo bakterii probiotycznych, a tych bakterii najczęściej brakuje w przewodzie pokarmowym ludzi z nadwagą i otyłością.  W celu uzupełnienia pro biotycznych bakterii w przewodzie pokarmowym należy wypijać 2 szklanki jogurtu czy kefiru dziennie.

Dodaj komentarz